Kılcal Boru Tıkanıklığı ve Kompresör Yanması: Nedenleri, Belirtileri ve Çözüm Yöntemleri
Kompresör (motor) yanmadan önce, aşırı ısınma nedeniyle içindeki yağı soğutma sistemine basabilir.
Ayrıca, gaz kaçağı sonrası sistem nem veya kontaminasyon çekmiş olabilir.
Bir diğer olasılık ise; drier filtre (kurutucu filtre) ömrünü doldurmuş, parçalanmış ve kılcal borulara toz şeklinde kurutucu elemanları göndermiş olabilir.
Buzdolaplarında, basınç artışı sonrası buharlaşmayı sağlayan kılcal borular, genellikle 0.6-1.2 mm iç çapına sahiptir. Bu çap, sistemin hassas çalışmasını sağlar ancak tıkanmaya da oldukça açıktır.
Bu tür kontaminasyonlar, kılcal boruların tıkanmasına neden olur ve sistemin verimli çalışmasını engeller. Zamanında fark edilmeyen bu arızalar, kompresörün yanmasına kadar ciddi sonuçlar doğurabilir.
Böyle durumlarda, özel çözücü solventler ve azot gazı kullanılarak kılcal borular başarıyla temizlenebilir. Sistem, tamamen temizlendikten sonra tekrar çalışır hale getirilir.
Kılcal boru testi, motor değişimi yapılmadan önce mutlaka gerçekleştirilmelidir.
Son Güncelleme: 29 Nisan 2025